این باورهای عامیانه نادرست در مورد ورزش کردن را کنار بگذارید

فناوری نقش مهمی در ورزش‌ها دارد که به سلامت یک ورزشکار، تکنیک‌های یک ورزشکار یا ویژگی‌های تجهیزاتی که از آن‌ها استفاده می‌کند، مربوط می‌شود. تجهیزات— چون ورزش‌ها به‌طور رقابتی رشد یافته‌اند، احتیاج برای تجهیزات بهتر افزایش یافته‌است. کلوب‌های گلف، راکت‌های بیس بال، توپ‌های فوتبال، اسکیت‌های هاکی، و تجهیزات دیگر به‌طور قابل ملاحظه‌ای با اعمال فناوری جدید عوض شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری و به نقل از کانورسیشن، ورزش روزانه با توجه به زندگی پر مشغله‌ی امروزی بیشتر مردم، کار دشواری است. مردم به‌دلایل زیادی ورزش نمی‌کنند و عقاید اشتباه زیادی در مورد ورزش وجود دارد. در این جا به 9 تصور غلط رایج در مورد ورزش کردن می‌پردازیم.

چیزهایی که مردم در مورد ورزش می‌گویند و حقیقت ندارد

1. با داشتن اندامی متناسب نیازی به ورزش نیست. ورزش در کنار تناسب اندام برای سلامتی بدن نیز ضروری است.

2. کارهای روزانه فواید ورزش را ندارد. کار زیاد روزانه نشانگر فعالیت فیزیکی بالاست که به سلامتی کمک می‌کند.

3. ورزشی که کمتر از 10 دقیقه باشد، سودمند نخواهد بود. در کمترین مدت زمان ممکن هم می‌شود از ورزش کردن سود برد.

4. در صورت داشتن بیماری مزمن باید از ورزش دوری کرد. این باور غلط است. در بسیاری از موارد فعالیت فیزیکی به بهبود بیماری‌های مزمنی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی کمک کرده است.

5. برای ورزش کردن بسیار پیر هستم. شواهد نشان می‌دهد پیری تا سن 90 سالگی دلیلی برای دوری از ورزش نیست. ورزش‌های هوازی و تقویت عضله در 60 سالگی و بیشتر، توصیه می‌شود.

6. ورزش منجر به لاغری می‌شود. ورزش به‌تنهایی نمی‌تواند به لاغری کمک کند بلکه رژیم غذایی مناسب نیز لازم است. هم‌چنین رژیم غذایی نامناسب با ورزش جبران نمی‌شود.

7. دویدن یک‌بار در هفته کافی نیست. هر مدت زمان از دویدن حتی یک‌بار در هفته به بهبود سلامتی کمک می‌کند.

8. اگر باردار هستید، ورزش نکنید. فعالیت فیزیکی در دوران بارداری از اضافه وزن جلوگیری کرده و خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می‌دهد.

9. اگر مریض هستید، ورزش نکنید. فعال بودن خطری برای بدن ندارد ولی در صورت نیاز بدن بهتر است میزان فعالیت خود را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

همایش رازهای موفقیت کنکور تجربی