بازدید دانش آموزان آموزشگاه شهید رجایی شهرستان قدس از نمایشگاه هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش خانه نخبگان بسیج شهرستان قدس؛ به مناسبت ایام الله 9 دی و فرارسیدن سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جمعی از دانش‌آموزان آموزشگاه ابتدایی شهید رجایی این شهرستان به منظور آشنایی هر چه بیشتر با دستاوردهای مختصصان و نخبگان علمی کشور از نمایشگاه هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید کردند.

این بازدید علمی که به همت مدیریت این مدرسه و با همکاری خانه نخبگان شهرستان قدس برگزار گردید، بیش از 100 نفر از دانش‌آموزان مدرسه شهید رجایی حضور داشتند که از دستاوردهای هوایی و پهباد های جدید و بروز کشور بازدید کردند.

این نمایشگاه در مساحت 2 هکتار احداث شده و در مهر سال 1399 افتتاح شده که دستاوردهای نظامی کشور در آن به نمایش گذاشته شده است.

در این بازدید دانش آموزان از بخش های مختلف صنعت هوا و فضا بازدید کردند و با انواع پهبادها و موشک ها آشنا شدند.

شایان ذکر است، صنعت هوافضا، یکی از صنایع نوپا و نوظهور ایران است؛ و در مدت کوتاهی که از عمر آن می‌گذرد، بسیار درخشان بوده و ایران را جزو ده کشور پیشرو ‌در این صنعت در جهان قرار داده است.

یکی از درخشان‌ترین این دستاوردها در صنعت تولید و بهره‌برداری از انواع پهباد است؛ که علاوه بر کاربرد وسیع در بخش‌های دفاعی، در سایر بخش‌ها مانند: نقشه‌برداری، معدن کاری و کشاورزی هوشمند نیز کاربرد دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دومین نشست صمیمی نخبگان علمی، فرهنگی و ورزشی شهرقدسی با مسئولان استانی و شهرستانی در سال ۱۴۰۲