سازمان بسیج علمی پژوهشی حامی پژوهشگران و نخبگان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از استان تهران، دکتر سعید قنبری مسئول خانه نخبگان استان تهران در خصوص تشکیل این مجمع اظهار داشت: خانه نخبگان بسیج استان تهران با حمایت معاونت بسیج علمی و پژوهشی سپاه سیدالشهدا با هدف جذب و شناسایی ظرفیت های نخبه علمی تشکیل و راه اندازی شد. اعضای این مجمع اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان تهران هستند که هریک در کارگروه های تخصصی متناسب با تخصص و تجربه خود مانندکارگروه های؛ کشاورزی، عمران و معماری، برق و الکترونیک، مدیریت و اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی، فرهنگ و ادب، فیزیک و مکانیک، فنی و مهندسی، شیمی و مواد، رسانه، حقوق، برنامه ریزی آموزشی، علوم سیاسی، تاریخ و دفاع مقدس به صورت جداگانه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: مسئولیت اصلی این کارگروه های تخصصی به عنوان بازوان توانمند سازمان بسیج علمی استان تهران، بررسی، داوری، پیگیری و حمایت همه جانبه از طرح ها و اختراعات نخبگان استان تهران است.

 دکتر قنبری تشریح کرد: از از دیگر وظایف عمده خانه نخبگان شناسایی و عارضه یابی مسائل مختلف استان اعم از  مسائل مربوط به شهرک های صنعتی، اصناف، محیط زیست، اعتیاد، حاشیه نشینی، اشتغال و ازدواج جوانان و ….

می باشد که پس از مرحله اولویت بندی و تشکیل کارگروه، تیم های تخصصی جهت حل و ارائه راهکار مورد نظر و مطالبه جهت اجرای آن مسائل و موضوعات احصاء شده از نهاد های حاکمیتی و کشوری اقدام می نمایند.

وی بیان داشت: برای مثال جهت حل مشکلات زیست محیطی شهرستان ری که وجود واحدهای صنعتی بزرگ باعث آلودگی آن شده است در کارگروه محیط زیست، حقوقدانان و صنعت با تشکیل تیم تخصصی به حل این مسئله پرداخته شده و با پشتیبانی معنوی و حقوقی که از سوی خانه نخبگان بسیج انجام می شود مبادرت به حل مشکل با راهکارهای ارائه شده می شود.

مسئول خانه نخبگان استان تهران در آخر خاطر نشان کرد: سعی بر آن است با فعال سازی بیش از پیش خانه نخبگان شهرستان های استان تهران، همین روند را در شهرستان های استان انجام داده و با شناسایی و معرفی نخبگان دانش آموزی و دانشجویی در سطح شهرستان ها از پتانسیل این جوانان نخبه در پیشرفت علمی و آبادانی هر چه بیشتر کشور استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شهید محسن فخری زاده