سخنرانی مدیر خانه نخبگان در پیش از خطبه های نماز جمعه شهرقدس

به گزارش روابط عمومی خانه نخبگان شهرستان قدس مهندس محمد عذیری بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه شهرستان قدس ایراد به سخنرانی کردند.

مهندس محمد عذیری ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری بر لزوم توجه هر بیشتر به نخبگان تاکید کرده و گفتند: موضوع توجه و استفاده از نخبگان و جوانان توسط مقام معظم رهبری چند سالی است که در کشور نهادینه شده اما در شهرستان قدس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر و در اختیار داشتن نخبگان بسیار حوزوی و دانشگاهی و با گذشت ۳۲ سال از تاسیس اولین شهرداری و ۲۲ سال از تشکیل شورای اسلامی شهر و ۲۱ سال از استقرار فرمانداری، آنچنان که لازم است از امر پژوهش و یافته های پژوهشی در برنامه ریزی و اجرای طرح ها استفاده نشده است.

ایشان ادامه دادند: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بطور مدون و هفتگی مکلف به رای دهی به مصوبات و لوایح مختلف در صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌باشند و انتظار نمی‌رود نمایندگان محترم به تمامی موضوعات اشرافیت کافی داشته باشند پس لازم است بطور عمیق با نخبگان و متخصصان حوزه های انتخابی خود ارتباط داشته باشند تا با بهره گیری از نظرات نخبگان و متخصصان با دیدگاهی صحیح و منطقی در رای گیری های شرکت نمایند.

محمد عذیری ضمن اشاره به توان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس افزودند: انتظار می‌رود دانشگاه شهرقدس با وجود 5 دانشکده، 22 هزار دانشجو و 844 استاد بعنوان یک فرصت مهم در جهت حل مشکلات شهرستان قدس ایفای نقش بهتری داشته باشد و پایان‌نامه و پروژه های دانشجویی به سمت حل‌ مشکلات شهری هدایت شود و فقط به تولید و انتشار مقالات بسنده نکنند.

مدیر خانه نخبگان خطاب به اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس گفتند: در طی سال های گذشته دانش آموزان نخبه شهرقدسی جهت تحصیل در مدارس تیزهوشان مجبور به مراجعه به شهرستان شهریار و شهر تهران بودند و نیاز به تاسیس مدرسه تیزهوشان برای شهر قدس با جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر احساس می‌شود که امیداریم رئیس جدید اداره آموزش و پرورش بعنوان متولی امر آموزش اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

ایشان بیان کردند: سال گذشته به دلیل تاثیر ویروس کرونا بر برنامه ها و سبک زندگی، ستاد هفته پژوهش تشکیل شد اما در سال جاری با روی کار آمدن دوره جدید شورای اسلامی و مدیران مجموعه شهری رغبت و انگیزه ای در این امر نبود که این مسئله بر موارد دیگر مانند تشکیل جلسات منظم با گروه های مطالبه گری و پاسخگویی به آنها عمومیت دارد.

در پایان نیز مدیر خانه نخبگان شهرقدس ضمن تشریح دستاورد های یکساله خانه نخبگان قدس به همراه امام جمعه و معاون سیاسی فرمانداری شهرستان قدس به مناسبت هفته پژوهش از آقای دکتر عالی زاده، پژوهشگر و مخترع واکسن ایرانی کووایران برکت تقدیر کردند.

 

دریافت فایل صوتی سخنرانی 👇

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

طرح بیان مسئله