سومین همایش تخصصی پزشکی، ایمنی و تزریقات ایمن

به گزارش روابط‌ عمومی خانه نخبگان قدس؛ سومین کارگاه ۲ روزه عملی پدافند غیرعامل با موضوع کنترل علائم حیاتی و تزریقات ایمن به همت قرارگاه پدافند غیر عامل این خانه در تاریخ 22 و 23 اردیبهشت 1401 با حضور شهروندان و کارکنان ادارات سطح شهرستان قدس در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار گردید.

این کارگاه آموزشی با تدریس اساتید برتر این حوزه سرکار خانم دکتر اکباتانی و دکتر کوروش بنابی در دو بخش تئوری و عملی، با هدف افزایش دانش و مهارت‌های عملی پزشکی و افزایش سطح دانش عمومی پدافند غیر عامل برگزار شد.

 

دکتر کوروش بنابی اصل آذر، فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل خانه نخبگان شهرستان قدس در گفتگو با خبرنگار مشق نیوز اظهار داشت: این کارگاه، سومین کارگاه تخصصی آموزشی ایمنی و امداد قرارگاه ایمنی و پدافند غیرعامل نمایندگی غرب استان تهران بوده که حدود ۶۰ نفر از شهروندان و کارمندان ادارات دولتی و لشگری و عوامل مدیریت ایمنی(HSE) سازمان های مختلف شرکت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به فیدبک‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته از شرکت‌کنندگان رضایت‌مندی بالای ۹۵درصد حاصل شده و مطالب ارائه شده مفید و کاربردی از نظر شرکت کنندگان بوده است.

دکتر کوروش بنابی تصریح کرد: با توجه به خلاء بیکاری که بیش از پیش حس می‌شود یکی از مهم‌ترین اهداف معاونت آموزشی قرارگاه برگزاری دوره‌های با رویکرد اشتغال‌زایی و توان افزایی اجتماعی است.

سرکار خانم دکتر ندا اکباتانی در ادامه افزودند: در این کارگاه مهارت های عملی احیاء شامل فشردن قفسه سینه با کیفیت بالا ، باز کردن راه هوایی با مانورهای پایه، قرار دادن انواع ایروی، تهویه تنفسی با استفاده از BVM، لوله گذاری داخل تراشه و گذاشتن LMA، نحوه برخورد با ایست قلبی و مرور الگوریتم های pulseless arrest، تاکیکاردی و برادیکاری با نبض علامت دار، شناسایی دیس ریتمی های شایع، کار با دستگاه الکتروشوک وانجام کاردیوورژن و دفیبریلاسیون، تجویز داروهای ضروری در حین احیاء، مدیریت فرایند احیاء به صورت شبیه سازی بالینی و انجام مگاکد با استفاده مانکن پیشرفته و شبیه ساز بالینی PDA STAT توسط مدرسین به صورت عملی به فراگیران آموزش داده شد.

جناب آقای نیما اسماعیلی مدیر اجرایی برنامه در حاشیه این مراسم اظهار داشتند: بنیاد اندیشمندان و خانه نخبگان بعنوان ۲ نهاد علمی و بر اساس تقویم کاری و اهداف مشترک خود در حوزه پدافند غیر عامل اقدام به برگزاری این کارگاه نموده و در دومین کارگاه ۶۰ شهروند با میانگین سنی ۳۶ سال در این کارگاه تحت آموزش قرار گرفتند. ایشان افزودند: دغدغه افزایش مهارت های مقابله با بحران در شرایط مختلف از اهداف بنیاد علمی اندیمشندان در حوزه پدافند غیرعامل می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دوره آنلاین طراحی پرایمر