برگزاری میز خدمت پاسخگویی به سؤالات حقوقی و قضایی در نمازجمعه شهرستان قدس

به گزارش خانه نخبگان بسیج شهرستان قدس؛ کارگروه حقوق خانه نخبگان شهرستان قدس باهدف افزایش سطح آگاهی شهروندان و رفع مشکلات حقوقی به برگزاری میز خدمت پاسخگویی به سؤالات حقوقی و قضایی اقدام کرده است که این میز خدمت ثابت، هر هفته هم‌زمان با برگزاری نمازجمعه در شبستان مصلی شهرستان قدس دایر بوده که تا کنون 5 هفته به ارائه خدمات پاسخگویی پرداخته است.

آتنا اسماعیلی دبیر کارگروه حقوق خانه نخبگان شهرستان قدس در توضیح هدف برگزاری میز خدمت پاسخگویی به سؤالات حقوقی و قضایی گفت: این میز با پیشنهاد کارگروه حقوق خانه نخبگان شهرستان قدس و با همکاری ستاد نمازجمعه شهرستان، در راستای آگاهی‌بخشی  به عموم شهروندان در جهت شناخت حقوق خود و اطرافیانشان و کمک به رفع مشکلات حقوقی آنها برگزار می‌شود.

او افزود: این فعالیت در گام دوم، ارائه خدمات آموزشی در قالب کارورزی حقوقی باهدف ایجاد انگیزه خدمت در دانشجویان و حقوق‌دانان، آشنایی آنها با اشتغال در چارت‌های مختلف حقوقی، ایجاد کارگاه‌های آموزشی و امکان کارورزی را به‌عنوان هدف دنبال می‌کند.

او در توضیح نوع ارائه خدمات بیان کرد: این میز در دو بخش آقایان و بانوان در حال خدمت‌رسانی بوده و خوشبختانه در طی 5 هفته‌ای که برگزار شده است، شاهد استقبال خوب مردم در حاشیه نمازجمعه شهرستان قدس بوده‌ایم به‌طوری‌که برخی از حقوق‌دانان شهر قدس نیز تمایل خود را برای حضور در این میز به‌عنوان مشاور باهدف نذر فرهنگی اعلام کرده‌اند.

دبیر کارگروه حقوق خانه نخبگان شهرستان قدس  با اشاره به میزان استقبال مردم از این میز پاسخگویی اظهار کرد: تاکنون بیش از 100 نفر از شهروندان به این میز مراجعه داشتند که سهم آقایانی که از این مراجعه موفق به دریافت مشاوره شدند از بانوان بیشتر بوده است.

او همچنین باتوجه‌به پیش‌بینی افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان، اعلام کرد: این کارگروه در نظر دارد تا طی هفته‌های آتی تعداد مشاوران بیشتری را در این میز خدمت مستقر نموده تا پاسخگویی به شهروندان با سرعت بیشتری انجام شود.

اسماعیلی در پایان عنوان کرد: متقاضیان این طرح از اقشار مختلف جامعه هستند که پیرو اهداف تعیین شده و ابلاغ ریاست محترم خانه نخبگان شهرستان قصد داریم با دعوت به همکاری از وکلای دادگستری در کارگروه کارگروه حقوق، خدماتی را در جهت حل‌وفصل پرونده‌های حقوقی مراجعین، به‌صورت رایگان ارائه نماییم.

«لازم به ذکر است؛ این میز خدمت بصورت هفتگی در محل نماز جمعه شهرستان دایر می‌باشد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری اولین همایش علمی "فتنه جنگ"