برگزاری همایش طراحی زندگی دلخواه به روش nlp

به گزارش روابط عمومی خانه نخبگان قدس , به نقل از خبرگزاری قدس خبر ؛ همایش یکروزه طراحی زندگی دلخواه به سبک NLP با رویکرد موفقیت فردی، تحصیلی و شغلی با سخنرانی‌ محمد استرآبادی، مربی رشد و موفقیت فردی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قدس با‌ حضور نخبگان و دانشجویان برگزار شد.

استرآبادی، با اشاره به روش یادگیری شتاب دهنده و حفظ آموزه ها اظهار داشت: در مسئله یادگیری ۵ درصد ارائه، خواندن ۱۰ درصد، دیدن و شنیدن ۲۰ درصد، تصویرسازی ۳۰ درصد، بحث های گروهی ۵۰ درصد، تمرین عملی ۷۵ درصد و آموزش به دیگران ۹۰ درصد بهترین روش یادگیری است. با انتقال آموزش، آموزه ها در ذهن ثبت می شود و نقطه ای برای تحول دیگران ایجاد می شود.
وی افزود: نوشتن معجزه میکند و وقتی می نویسیم یک مطلب از ذهن خارج می شود. روزانه ۵۰ هزار فکر از ذهن خارج می شود.
در ارتباط با الزامات طراحی زندگی دلخواه، پاک کردن بینشهای قبلی، بازکردن ورودی های ذهن، آشنایی با کلیدی ترین راز موفقیت و سوال کردن است و ارتباط مستقیم فیزیولوژی بدن با افکار و احساسات مورد توجه است.

استرآبادی به بازی مار و پله در زندگی اشاره کرد و گفت: مهره اصلی مار و پله زندگی خودمان هستیم و تاس این بازی، تصمیمات ماست که آینده را می سازد. در زندگی باید حرکت داشت و برای آنچه دوست داریم برسیم، اقدام کنیم. نباید از موانع زندگی فرار کرد و احساسات منفی را بپذیریم و تلاش کنیم تا با ایجاد ایده جدید آن را تغییر دهیم. نردبان زندگی، پیروزی های ما هستند و اتفاقات کسب شده در زندگی مشخص است.
وی ادامه داد: طول عمر زندگی زمانی است که وقت خود را صرف میکنیم و عرض عمر زندگی به معنای رشد کردن و کیفیت زندگی است. رضایت از زندگی و رسیدن به خواسته ها نیاز به برنامه ریزی و طراحی زندگی دارد. بنابراین برای داشتن زندگی مطلوب باید در حال زندگی کرد و برای رسیدن به خواسته ها از آموخته ها استفاده کرد. حضرت علی علیه السلام می فرمایند:” من عاشق زندگی هستم و بیزار از دنیا! “. بنابراین زندگی را باید زندگی کرد و از زندگی فقط دنبال درگیری های روزمره نیست.

وی در پاسخ به سوال، تقدیر و سرنوشت یعنی چه؟ گفت: خداوند با تولد انسان دفترچه‌ای خالی از تقدیر انسان قرارداده و بین این دفترچه خالی کاربن گذاشته شده، در صفحه اول این برگه هر علامت و مانعی ثبت شود تا آخرین برگ دفترچه دیده می شود. هر چه ما در این دفترچه می نویسیم سرنوشت انسان است. تنها راه تغییر سرنوشت تغییر افکار و داشتن فکرنو است. عوامل مختلفی بر تغییر سرنوشت تاثیر گذار است و شروع آن از خود است. گاهی آمار انتشار یافته مثل آمار افراد موفق و ناموفق در رشته تحصیلی و شغلی سرنوشت ما را تغییر می دهد. اصل پارتو می گوید: ۲۰ درصد افراد موفق در جهان بر سرنوشت ۸۰ درصد دیگران تاثیر گذار هستند.

چرا طراحی زندگی دلخواه مهم است؟

مربی رشد و موفقیت فردی گفت: پیش فرض NLP نیاز به نقشه دارد. ذهن برنامه ریزی شده و قابل برنامه ریزی مجدد است. اینکه من کسی هستم که سرنوشت خانواده ام را تغییر میدهم و مورد دیگر اینکه قدرت جهان در دستان من است و باور اینکه انسان اشرف مخلوقات است، در طراحی زندگی مورد توجه بوده و داشتن باور اینکه “اگر موفق شوم، خوشحال می شوم” غلط است. ان ال پی سریع تر از علوم دیگر جواب میدهد و مستقیما با ذهن در ارتباط است و به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس و ارتباطات تاثیر گذار است و منابع راه حل را در درون هر فرد و لایه های ذهنی او نشان می دهد. ضمیر خودآگاه تنها ۲۰ درصد بر کار روزانه تاثیر گذار است. اطلاعات روزانه از ورودی های ذهن وارد شده و پس از پردازش در نهایت به رفتار تبدیل می شوند.
وی خاطر نشان کرد: ضمیر ناخودآگاه، امنیت، رفاه و آسایش ما را تامین میکند و حالت سکون را نگاه میدارد و متوجه شرایط نیست و هرکاری را مثبت برداشت می کند و نمی گذارد تغییر در زندگی ایجاد کنیم و این نیاز به تکنیک های اجرایی دارد. اینکه چرا تاکنون زندگی جدید را طراحی نکرده ایم، به دلیل ترس از تغییر است. ترس باعث ایجاد تغییر در زندگی می شود، ایجاد تصورات و مشخص کردن بدترین حالت، موجب غلبه بر ترس می شود. ترس از احساساتی که بوجود می آید ارزشمند است و نمی توان کاملا آن را نادیده گرفت. ترس از تغییر، نقش ذهن در تغییرات، ضرورت به روزرسانی افکار، رفتار و زندگی در تغییر نقش دارد.

شکر گذار زندگی باشید

استرآبادی بیان داشت: در زندگی حتی اگر رضایت نداشته باشیم باید شکرگذار باشیم. با شکر گذاری مسیر حرکت زندگی باز می شود و با تغییرات فیزیولوژیک در بدن حس خوبی به انسان وارد می شود. به طور متوسط، انسان یک سوم زندگی خود را در خواب است و حدود ۶ سال از میانگین ۷۸ سال عمر انسان مشغول کار روزمره و ۴ سال مشغول خوردن و آشامیدن و ۲ و نیم سال مشغول آموزش و ۲ و نیم سال درگیر نظافت و ۲ و نیم سال درگیر خرید و یک و نیم سال مشغول رفت و آمد و تنها ۹ سال برای انسان باقی می ماند. ارزش زمان را کسی میداند که زمان خود را در مقوله ای از دست داده است. زمان گران ترین رایگان دنیاست. در زندگی باید هدف تعیین کرد و هدف داشتن در سلامتی انسان مهم است. کسی که برای زندگی خود هدف تعیین میکند پیر نمی شود و با هرکس ارتباط نمی گیرد. ارزش های زندگی را باید شناخت تا به هدف زندگی رسید.

راز موفقیت افراد موفق چیست؟

وی یادآور شد: راز موفقیت افراد موفق همسو سازی است. برای تغییر زندگی با خودشناسی و اینکه بدانیم چه کی هستم و چه کسی میتوانم باشم و کی باید باشم را باید شناخت. جایگاه فعلی را بپذیرید و جهنم دنیوی راشناسایی کنید و با شناخت توانمندی ها و استفاده از آنها میتوان در زندگی تغییر ایجاد کرد. طراحی در زندگی از طریق مطالعه و حضور کسب می شود.
موانع و شکست در زندگی باعث تقویت ریشه های زندگی میشود و درسهایی که طبیعت به زندگی انسان میدهد هرکدام آموزنده است و با تفکر و تامل به آن باید نگریست و در طراحی زندگی از آن نیز درس و پند گرفت. چرا که ابرقدرت مندترین دستگاه در جهان مغز توانمند انسان هاست.
مربی رشد و موفقیت فردی ادامه داد: برای تغییر زندگی راهی جر تغییر افکار نیست. افکار منفی نشان دهنده نوعی بیماری است. فکر کردن به نداشتن ها تفکر بیمار گونه است. حضرت علی علیه السلام میفرمایند: “از دری که فقر بیاید ایمان میرود”. فکر کردن به معنویات و داشته های زندگی و شکل دادن به افکار مثبت از دوران کودکی در دستیابی به ذهن مثبت اندیش تاثیر گذار است.




وی تاکید کرد: در نردبان افکار ثروت، به یاد داشته باشیم که سازنده زندگی خودمان هستیم، گسترده فکر کنیم، روی فرصتها تمرکز کنیم، با افراد مثبت و موفق در ارتباط باشیم، از مشکلات خود بزرگتر باشیم، پول برای ما کار کند، ریسک پذیر باشیم، در حال رشد و یادگیری باشیم و بر اساس زمان پول پرداخت کنیم و ازمواردی مانند تمرکز بر موانع، محدودتر فکر کردن، آرزوی ثروتمند شدن و برای پول کار کردن پرهیز کنیم.
استرآبادی تصریح کرد: در قانون انبساط افکار تمرکز داشتن، قضاوت نکردن، دوری از غیبت و مقایسه نکردن، مورد توجه است. در نردبان شغلی و تحصیلی، توجه به چهارراه پول سازی، هم‌سویی با ارزش ها، عشق به کار، استفاده از فرمول پیشرفت در کار و پاسخ به پرسش ” چرا من؟” در ایجاد تخصص مطرح است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور سراسری 1398