نشست صمیمی نخبگان با فرماندار شهرستان قدس

به گزارش روابط عمومی خانه نخبگان قدس، نشست تخصصی نخبگان  با فرماندار شهرستان قدس در تاریخ 4 آبان 1401 با حضور جمعی از مسولان عالی شهرستان و اعضاء خانه نخبگان شهرستان قدس برگزار گردید.

وحید گلی‌کانی فرماندار قدس در این نشست صمیمی نخبگان شهرستان بیان کرد: از زمان برگزاری دیدار رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با نخبگان، این احساس تکلیف به وجود آمده که به صورت مستمر این چنین نشست‌ها همراه با راهبردهایی مناسب برگزار شود.

وی افزود: نخبگان این شهرستان رشد یافته در شهری هستند که 50 درصد آن را بافت فرسوده  تشکیل داده و مشکلاتی از قبیل ترافیک، آسیب‌های اجتماعی و دیگر موارد را لمس کرده‌اند، بنابراین وظیفه ما اعمال رویکردهای جدید با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان می‌باشد.

فرماندار شهرستان قدس ادامه داد: باتوجه به وظیفه نظارتی ما، نظام پارلمان شهری می‌بایست نسبت به تعیین جایگاه نخبگان در راستای تبدیل ایده‌های مطروحه به طرح فعالیت کند چراکه در سنوات قبل سیاست‌گذاری نسبت به استفاده از این ظرفیت اعمال نشده بود.

مقام عالی دولت در شهرستان قدس گفت: پیشرفت های حوزه دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیانگر فعالیت جوانان در دوران دفاع مقدس بوده و به منظور اشاعه این فرهنگ باید در مجامع نسل‌های جوان شرکت کنیم و از نزدیک وارد مباحث شویم.

گلی‌کانی عنوان کرد: می‌بایست نقطه نظرات کاربردی نخبگان در پیشبرد اهداف و سیاستگذاری نظام چه در سطح کشور و چه در سطح شهرستان نقش آفرین باشد و حوزه مدیریت شهری باید نسبت به نمادسازی در این شهرستان فعالیت کند.

این مقام مسئول افزود: یکی از موضوعاتی که باعث جلب نظر وزرا و کابینه دولت در شهرستان قدس شد ظرفیت‌های شهرستان در حوزه های مختلفی چون ورزشی، فرهنگی، هنری و دیگر حوزه‌هااست بنابراین تمامی ادارات می توانند در راستای حل مشکلات نهایت استفاده را از این ظرفیت داشته باشند.

فرماندار شهرستان قدس گفت: یکی از ظرفیت‌های شهرستان فعالیت گروه‌های جهادی بسیج در حوزه کارآفرینی و دیگر حوزه هاست که موجبات بارقه امید در خانواده‌ها را ایجاد می‌کند و به دنبال گسترش این چنین ظرفیت‌ها هستیم.

مقام عالی دولت در شهرستان قدس با اشاره به ارتقاء زیرساخت‌های این شهرستان اظهار داشت: امیدواریم با همکاری یکدیگر و فعالیت در جایگاه‌های مختلف بتوانیم در راستای ارتقاء زیرساخت‌های این شهرستان فعالیت کنیم.

محمد عذیری مدیر خانه نخبگان در این نشست ضمن تقدیر و قدردانی از دعوت مجموعه فرمانداری از اعضاء این مرکز افزودند: خانه نخبگان شهرقدس بعنوان یکی از مراکز پیشتاز در موضوع نخبگان در سطح استان تهران در حال فعالیت می باشد و بالغ بر 50 پژوهشگر و صاحب نظر در قالب کارگروه های مختلف این مرکز سازماندهی شده اند.

ریس خانه نخبگان ادامه دادند: هم اکنون مردم این شهرستان با مشکلات متفاوتی اعم از ترافیک، حمل و نقل و مسائل ناهنجاری های اجتماعی و… روبرو هستند که تمامی این مشکلات با روزمرگی مسولین به دست فراموشی سپرده شده است اما اعضا خانه نخبگان این امادگی را دارند تا با تکیه بر روحیه تقوی و جهاد فی سبیل الله بعنوان بازوی مشاوره ای در اختیار شهرستان و ادارات باشند.

ایشان خاطر نشان کردند: در طی 8 سال از تاسیس خانه نخبگان این شهر تاکنون شاهد هیچ حمایت مالی و معنوی از این مرکز نبوده ایم و تمامی هزینه های جاری و حمایتی خانه نخبگان از محل درامد های خوده این مرکز می باشد.

در ادامه این نشست نیز آقایان دکتر حمیدرضا کوزه گر پژوهشگر حوزه مدیریت شهری، آقای دکتر کوروش بنابی پژوهشگر حوزه پدافند غیرعامل، دکتر پرویز قربانی پژوهشگر حوزه کسب و کار و جناب آقای حسین نظری پژوهشگر حوزه حقوق به بیان نظرات و طرح های پیشنهادی کارگروه های خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نشست نقش و تاثیر هوش مصنوعی بر آینده بشریت